Home > Zoekresultaten > CO te hoog

CO te hoog

Merk:
Daihatsu
Model:
Cuore
Brandstof:
Benzine
Probleemsoort(en):
APK, Motor, Ontsteking, Emissies
Motor:
0.8 ED20
Bouwjaar:
1998

Probleem:

De CO is te hoog voor de APK. Stationair 0,3 onder belasting 0,6. Auto was goed warm gereden. Klant heeft de vorige keer al een extra universele katalysator in de pijp gemaakt en is er toen doorheen gekomen. (Originele katalysator zou al kapot zijn?) Dat lukt nu dus niet meer.

Lambda is al een keer vervangen. Er zitten nieuwe bougiekabels op. Bougies gecontroleerd, zien er niet slecht uit echter op 1 bougie (cilinder 2) zit een buikje van aanslag. In de Autodata software staat de NGK BPR6EY bougie voorgeschreven, deze zat er ook in (ook tijdens de keuring waar hij wel door kwam een jaar eerder). Onder de motorkap zit echter een sticker met BP5REY als voorschrift.

Klant wil de auto niet weg doen (geld is op...) en vraagt of nóg een extra katalysator een oplossing is.

Gaan warmere bougies dit oplossen voor de toekomst in plaats van meer katalysatoren?

Wat ik naar aanleiding van een andere post nog wil controleren is de verdeler en de gasklepsensor. Ik ben nog even op zoek naar de bijbehorende waardes.

Gemeten

CO: stationair 0,3 onder belasting 0,6.

Oplossing:

Om deze oplossing te bekijken heb je een abonnement nodig op AMT Reparatiewijzer.

Inloggen Bekijk de abonnementen

Zie ook