Home > Zoekresultaten > Startblokkering wordt actief tijdens rijden

Startblokkering wordt actief tijdens rijden

Merk:
Peugeot
Model:
207
Brandstof:
Benzine
Probleemsoort(en):
Elektronica, Motor
Motor:
1.4 8FS
Bouwjaar:
2007

Probleem:

De auto is naar de werkplaats gesleept omdat ze op een kruising plotseling moesten remmen waarbij de auto afsloeg en niet meer aansloeg. Het schijnt dat iemand anders ondertussen een nieuwe toerentalsensor heeft gemonteerd, maar bij het starten krijg ik een normaal toerentalsignaal met de scope.

Er zijn geen foutcodes maar als de motor uitgelezen wordt blijkt dat deze geblokkeerd staat (zie foto's). Deze is gelinkt aan de BSI en vraagt of hij vrij gegeven mag worden. De sleutels en de afstandsbediening worden herkend.

Soms zie je zonder dat je ergens aan komt dat de communicatie spontaan begint te werken en dat de motor niet meer geblokkeerd staat voor een paar seconden. Soms hoor je bij het starten dat hij even wil en meteen weer uitvalt. Op de computer krijg ik een mooi canbus signaal. De stekkers op de BSI en de MM computer heb ik gecontroleerd op vervuiling.

Op een of andere manier is de communicatie tussen de BSI en de MM computer niet goed.

Oplossing:

Om deze oplossing te bekijken heb je een abonnement nodig op AMT Reparatiewijzer.

Inloggen Bekijk de abonnementen

Zie ook