Home > Zoekresultaten > Elektrische waterpomp stuk / olie in koelvloeistof / koelsysteem ontluchten

Elektrische waterpomp stuk / olie in koelvloeistof / koelsysteem ontluchten

Merk:
BMW
Model:
3-serie
Brandstof:
Benzine
Probleemsoort(en):
Koelsysteem
Motor:
2.0 N43B20A
Bouwjaar:
2012

Probleem:

Deze BMW is binnengekomen met een motorstoring en twee fotucodes:

  • 2E81
  • 2E82

De koelvin draaide continu op vol vermogen. Bij het demonteren van de elektrische waterpomp kwam er een combinatie van koelvloeistof en olie uit de slangen (het leek op ATF).

Hierna zijn de waterpomp, de warmtewisselaars en de thermostaat vervangen, de warmtewisselaar van de automatische transmissie was inwendig lek. Hierna is een nieuw probleem ontstaan: het systeem is heel lastig te ontluchten. Wat is er gedaan:

1. Koelsysteem vullen en de ontluchtnippels losdraaien tot er koelvloeistof uit komt, daarna auto op contact, kachel op stand 1 en temperatuur op het warmst, daarna +/- 10sec vol gas en daarna gaat de waterpomp aan en circuleert de koelvloeistof.

Hierna hebben we de motor warm laten draaien tot de koelvin aan ging (het koelsysteem circuleert wel), en daarna een proefrit gemaakt, maar na de proefrit gooit hij het koelwater eruit (alsof er toch nog lucht in zat).

2. Systeem vacuüm getrokken met een ontluchter en daarna ook weer laten lopen en proefrijden.. zelfde resultaat.

 

Wat is de juiste manier om het systeem te vullen en te ontluchten?

Oplossing:

Om deze oplossing te bekijken heb je een abonnement nodig op AMT Reparatiewijzer.

Inloggen Bekijk de abonnementen

Zie ook