Home > Zoekresultaten > Remlichten achter werken niet goed

Remlichten achter werken niet goed

Merk:
BMW
Model:
3-serie
Brandstof:
Benzine
Probleemsoort(en):
Verlichting
Motor:
Bouwjaar:
2002

Probleem:

De achterlichten zijn bij deze auto dubbel uitgevoerd per kant. Aan de "buitenzijde" een lamp van 21 watt, aan de "binnenzijde" een lamp van 21/4 watt. Het pootje van het 21 watt contact ontbreekt. Zoals het origineel hoort. Als je de verlichting aanzet dan branden de lampen aan de "buitenzijde" op een sterkte van 5 watt (aangestuurd met een duty-cycle. De lampen aan de "binnenzijde" branden heel vaag op het 4-watt gedeelte (ook aangestuurd met een duty-cycle). Dit is dus niet zoals het hoort.

Trap je op het rempedaal dan gaan de lampen aan de "binnenzijde" vol branden op 4 watt. De lampen aan de "buitenzijde" blijven gewoon branden op een sterkte van ongeveer 5 watt. Het derde remlicht brandt op volle sterkte.

Als ik de remlichten activeer via de testkast (links en rechts apart) dan branden de lampen aan de "buitenzijde" op volle sterkte (21 watt). 

Als ik de lampen aan de "binnenzijde" verwijder dan  gaan de lampen aan de "buitenzijde" vol branden zo gauw ik het rempedaal indruk. Maar nu krijg ik een foutmelding op het dashboard van een defecte lamp die ik anders niet krijg.

Het lijkt alsof er in de lampmodule iets verkeerd aangestuurd wordt. Waar kan ik deze module vinden? Of heeft iemand hier een ander idee bij/over?

Oplossing:

Om deze oplossing te bekijken heb je een abonnement nodig op AMT Reparatiewijzer.

Inloggen Bekijk de abonnementen

Zie ook