Home > Zoekresultaten > Buitentemperatuur hoge waarde

Buitentemperatuur hoge waarde

Merk:
Fiat
Model:
500
Brandstof:
Benzine
Probleemsoort(en):
Airconditioning, Elektronica, ...
Motor:
Bouwjaar:
2016

Probleem:

De airo slaat niet aan omdat de buitentemperatuur verkeerd wordt gemeten. Bij uitlezen zag ik dat de parameter in het instrumentenpaneel op -40 graden stond.

De temperatuursensor is vervangen, maar nu staat de temperatuur op +70 graden. Heb de weerstand van de oude en nieuwe sensor gecontroleerd en deze zit rond de 3000 kOhm.

Wat opvalt is dat deze temperatuur regelrecht naar de bodycomputer gaat. Deze kan ik wel uitlezen en er staat ook een storing in over de buitentemperatuursensor maar helaas zie ik hierin geen parameter om te controleren met welke temperatuur deze nu binnenkomt. Deze waarde word door de bodycomputer via het CAN netwerk naar het instrumentenpaneel en airco unit verstuurt. In het instrumentenpaneel zie ik dus wel de parameter en deze staat zoals ook in display op +70 graden.

In de airco unit kan ik de parameter ook uitlezen en ook daar staat deze op +70 graden. Als de sensor afgekoppeld wordt dan verschijnt een temperatuur van -40 graden in het instrumentenpaneel en ook in het display. Maar in de airco unit staat dan de temperatuur op +22 graden.

Komt dit bij iemand bekend voor. Het lijkt erop dat er toch ook een fout in de airco unit zit die de temperatuur "oplift" bovenop de normale temperatuur. Dan zou de normale temperatuur nog erg hoog zijn.

 

Oplossing:

Om deze oplossing te bekijken heb je een abonnement nodig op AMT Reparatiewijzer.

Inloggen Bekijk de abonnementen

Zie ook