Home > Zoekresultaten > Motor slaat niet aan na vervanging raildrukklep

Motor slaat niet aan na vervanging raildrukklep

Merk:
Volkswagen
Model:
Transporter
Brandstof:
Diesel
Probleemsoort(en):
Brandstof(systeem), Starten / niet...
Motor:
2.0 CFCA
Bouwjaar:
2010

Probleem:

De motor van een auto loopt onrustig stationair; de brandstofdruk vliegt heen en weer. De auto rijdt verder goed, ook onder vollast. De raildrukklep wordt vervangen door een imitatie-exemplaar en het brandstoffilter wordt vervangen. Hierna loopt de auto goed stationair, maar gaat boven 3000 tpm in noodloop. Uitlezen met VCDS geeft foutcode P0087: te lage brandstofdruk. Na vervangen van de raildrukklep door een origineel exemplaar van Bosch slaat de motor helemaal niet meer aan.

In het brandstoffilter en in de N290-klep op de pomp is geen gruis zichtbaar. De brandstofdruk achter het filter is circa 4,3 bar. De N290-klep blijft zoemen nadat het contact is afgezet en wordt preventief vervangen. Ook de raildrukklep blijft soms een tijdje zoemen. De injectoren worden getest en zijn in orde. De stekkers zijn goed en de distributietiming is in orde.

Oplossing:

Om deze oplossing te bekijken heb je een abonnement nodig op AMT Reparatiewijzer.

Inloggen Bekijk de abonnementen